torsdag 9 augusti 2007

You Know I'm No Good

6 saker jag har funderat på gällande vad jag väljer att kalla "media i Sommarsverige" (lite ernstigt så säg?) samt djupt föraktar och därför måste klaga innerligt på:

*Radioreklamröster. vad är grejen. det var en gång familj som pratade i radio och mammin var norrländsk, farsgubben bräkte på värmländska och lillkiddet bröt på östtyska. fortfarande inte okej.

*Tidningarnas himla sommarförljetonger som du visste att du inte ville läsa men likt förbannat tvingas glutta på lite ändå. Påståendet att en av mina egenskrivna berättelser knappt skulle tillföra mer tristesskada än dessa sugigheter styrks förmodligen t.o.m. av min arma lågstadiefröken.

*Efter en intensiv och nogrann statistisk undersökning har jag kommit fram till att radiostationen som spelar svenska favoriter kraftigthar skurit ner på Mauro Scocco-låtar. vilket självklart är mycket illavarslande.

*Bloggvärldens förfall. hallå. visst att industrisverige sover och att alla viktiga institutioner har semesterstängt, men alla ni som slösar bort min dyrbara tid på Internet - fortsätt! jag kan inte leva, om leva är utan er...

*Stockholmarnas nyväckta mördarinstinkter. det hela började med mördarsniglarna. artikel på artikel radades upp hur man fortast, bäst och på smärtsammast sätt skulle lyckads eliminera bestarna som bor i folks trädgårdar. efter två månader av ihållande blodbad börjar kanske sniglarna, hör och häpna, ta slut. eller så har de bara tröttnat på uppmärksamheten och bidar sin tid i någon salladsdisk nånstans. då får stockholmaren panik. "vem ska vi nu utrota?" och så kom nåt snille på: "jag vet, vi dödar alla söta och fluffiga kaniner som bor i stan! hämta spettgaffeln Berra!" nästa gång jag ser en kanindödare skjuter jag.

*Dessa s.k. "sommarutvärderingar" som diverse löst folk häver ur sig när det inte finns nåt annat att fylla ut plats med. det vanliga svennesnacket på gatan är väl att sommaren varit "rätt bra ändå". Linda Skugge försökte chocka oss alla med att säga att sommaren suger. jag säger: den är inte slut än, så kamma er, skaffa minst ett jobb och sluta kackla mig i örat.

Inga kommentarer: