måndag 21 september 2009

Tiny Dancer

Har ett s.k ex som brukade säga att jag var bra på att göra saker som jag tycker är tråkiga. Har faktiskt flera sådana som har undrat vad jag egentligen gör på fritiden, meaning att det jag gör i vilket fall är jäkligt ovärt och inte borde räknas *googlar härskartekniker och får det jag redan visste bekräftat*

Tänkte ett tag att jag skulle citera Tiny Dancer av Elton John, men kändes så himla pubertalt så jag lät bli. Detta är ej en musikblögg mind you.

Bästa saken var den chilenska nationaldagsfesten i helgen och samtalet om den med tjejorna idag. De uppvaktade varandra genom att dansa med servetter! Det är fantastiskt. Det finaste var att jag lärde mig hur det hela skulle gå rätt till, vilket är att mannen ska dansa runt kvinnan och vifta frenetiskt med servetten, och kvinnan ska dansa efter vart mannen pekar och hålla sin servett för ansiktet på ett oskuldsfullt och fruktsamt sätt. Helgen visade dock prov på att jag inte var en naturbegåvning med att se fruktsam och oskuldsfull ut med en servett, medan jag hysteriskt försökte dansa efter en chilenare *nöjd ändå*

Nämen om man skulle ta och dricka lite bibbvin och moffa kaffechoklad. Har man tur däckar man innan Hollywoodfruar börjar. Puzz

3 kommentarer:

eMan sa...

fast gillar inte du hollywodfruar innerst inne ändå? du vill ju se det

lemz sa...

asså det gör jag säkert. gillar ju tyra och har kollat på desperate housewives flera gånger. ville nog mest däcka:)

Gergette sa...

Det fanns en chilensk monter på bokmässan. Jag gick förbi och viftade lite med en skrynklig pappersnäsduk.