tisdag 22 september 2009

Lost Cause

Igår brukade jag world wibe web. Kom fram till några saker. Först och främst var det otroligt glädjande att märka att man inte behöver länka sig speciellt länge innan man märker av allt internethat som finns. Hatet riktar sig ofta mot arbetskollegor eller idioter i allmänhet, vilket gladde mig extra mycket.

Dök även på några bra uttryck man kan använda sig av oftare:

* "Öppöppöppöpp! Hur gåre härå?" Låter auktoritärt plus att alla kan känna igen sig i det.

* Den briljanta förlolämpningen "ANAR JAG ATT EN ICKE-KONKURRENSKRAFTIG SPERMIE HAR VARIT I FARTEN NU IGEN?!*tittar menande på i sammanhanget aktuell person*

* "Pungbråck". Endast fantastin sätter gränser för hur det ordet kan användas.

Kom även på några saker jag ALDRIG ska säga/skriva i hela mitt liv:

* "En ångande kopp thai". T.ex. "Det var riktigt ruskigt väder när jag var på väg hem, så drog yllehalsduken närmare om halsen, och när jag kom hem lyxade jag till det med en ångande kopp thai, underbart!" Ni hör ju.

* "Jojo, en annan var ju på lokaaaaal i helgen, så att säga!" *ej ironi* Om det är ironi kan man få säga det. Kanske.

Bifogar en bild på en glad kasset.



p.s Okej, glömde ju bort världens bästa citat som Hanna Hellquist myntade: "Det är aldrig för sent att hämnas på de som aldrig älskade oss". Jag blir helt allvarligt inspirerad vav sådana formuleringar.

4 kommentarer:

o.k. sa...

"En ångande kopp thai" var fruktansvärd

Pungbråck gillade jag skarpt! Hahaha den e fin. den ska jag lära mig att svänga mig med

o.k. igen sa...

haha satt precis i skolans korridor och googlade pungbråck och massa obehagliga bilder dök upp på skärmen. verkar obehagligt det där. får kika närmare när jag kommer hem tror jag.

glömde en sak till. Jos, kan du förklara innebördean av frasen, It's a lost cause. Betydande, använding, exempel osv. Tack på förhand.

blåbärsoppa sa...

en ångande kopp thai? vad är det? är det typ som chai?

Anonym sa...

ärligt talat inte den blekaste. reds anm