onsdag 10 juni 2009

Whiskey In The Jar

Okej alla kära och ivriga bloggläsare!

Jag har alltså varit på mitt första riktiga personalmöte på ett jobb. Det finns inga ord för att ordentligt beskriva hur (SJUKT UTAV BARA HELVETE) det var. Under 2,5 h diskuterade vi:

* Regler för alla våra kommande möten. De skrev frö...jag menar chefen upp på tavlan. Lustigt nog var de misstänkt lika de ordningsregler min klass hade i lågstadiet. Förutom att "inte kasta suddigum i huvudet på folk" så var alla klassiker med: "respektera varandras åsikter", "låt alla komma till tals" etc.

* Mötets tema: Hur man som människa och serviceanställd lär sig nya saker bäst i vardagen. Det skrev vi också upp på tavlan. Det smarta var att jobbets centrala ledning hade ett facit för hur folk i allmänhet lär sig saker ("utföra saker praktiskt"). Så sen läste chefen upp det och ifall någon (hrm) i personalen mot förmodan ansåg att det fanns andra sätt att lära sig saker ("läsa en manual kan ju vara bra ibland...") var det alltså fel och skrevs inte upp på tavlan.

* Fenomenet "feedback". Ja, kära läsare, vi hade ett autentiskt Görel-moment! ("Idag ska vi alltså prata feedback. Det handlar inte om mat.") Ingen fattade ett skit. Så då tyckte chefen att vi skulle göra övningar på det i en halvtimme. Sen fick alla hemläxa till nästa personalmöte, då alla ska redovisa sina respektive "feedbacks" till personalen.

* Tre olika djurs egenskaper och vilket djur man mest var lik om djuren vore människor (Här började folk få svårt att hålla isär djur och människor. Man fick t.ex. säga att en uggla var "klok" men inte "råttätare"), samt om de andras identifikationer med djuren överensstämde med ens egna åsikter. Det slutade med att alla slutade kalla varandra vid namn, började låta som djur och använda djurnamnen istället.

Och det här var alltså endast ett axplock! FATTAR NI?!?!?! Och imorrn ska jag på en heldagskurs om typ samma sak. Sjukt! *sveper en whiskey*

3 kommentarer:

EmanResu sa...

Asso efter redan andra stycken pallade jag fan knappt med att fortsätta läsa..... shiet va pinsamt det blev!
Förstår knappt hur du stod ut, och du som till o med e ganska känslig för sådanahär saker, jay. goodwork

Anonym sa...

Vilket djur är du mest lik då?

lembis sa...

EmanResu: amen eller hur! tack för visad förståelse. kan säga att heldagskursen var Guds Prövning 09. och det är liksom ett halvår kvar.

Ano: jag är (självklart) ett lejon, men för att inte stöta mig med någon samt inte avslöja min otroliga briljans sa jag St Bernardshund. man ba *låtsas vifta på svansen* fast egentligen *ROOOW*