söndag 14 juni 2009

Is It Wicked Not To Care?

Av hänsyn till känsliga bloggläsare, men i synnerhet till mitt eget goda humör, så kommer jag inte bre ut texten om jobbutbildningsdagen. Låt oss nöja oss med att konstatera att pinsamheten nådde nya multipla nivåer. Lås oss dock nämna att jag faktiskt höll mig i skinnet, förutom ett par obstinata frågor jag var tvungen att ställa, samt ett par kritiska kommentarenr på utvärderingen man gjorde i slutet av dagen.

Vet att jag kan verka rätt hysterisk med det här, och flera säger med rätta "men det är ju bara ett sommarjobb" när jag går igång. Jag ba "JA?!" *ser oförstående ut* Amen asså jag hajar det, men ni vet. Jag blir ju vansinnig för mindre.

Låt mig istället delge en ordväxling mellan mig och Mami när vi var på tandläkarkonferens på Berns med hennes gäng (och hur jag blev medbjuden dit är en annan historia). Hon hade just stått och snackat med en pompös och valkig man som tydligen var försäljare av något slag, varefter vi stod och snackade skit om honom när han gått.

Mami: (inkompetens blabla...helt vidrig yadayada...) Han har säkert en sån där liten fezkuk!
Jag: Mm. Kanske skönt då att magen är i vägen så han slipper se eländet.

Känns som en så himla värd diss liksom.

2 kommentarer:

olle sa...

fezkuk..... mmmmmm. de e inga goa grejjer det, eller? va fan e en fezkuk? tror jag ska ringa in till P3 och fråga! Återkommer.

the lemb sa...

ring! men jag tror mami åtsyftar den där lilla huvudbonaden. jätteliten är den ju. hihi