torsdag 23 april 2009

My Generation

Obs! Känsliga läsare varnas

Man kan ju tro att det inte går att frambringa mer temperament ur den här arma kroppen. Men i och med att den är rätt så smärt- och tablettpåverkad i dessa dagar, nås ständigt nya nivåer av ren och skär VREDE.

Har suttit hela dagen och nästan önskat att nån ska försöka prata med mig, så jag hade kunnat säga "Vänligen tilltala mig inte, jag är mycket, mycket arg". Det gjorde såklart ingen. Kan ha berott på min minst sagt aggressiva karma.

Istället roade jag mig med att skriva listor i huvudet om vilka grejor folk gör som jag hatar mest. Ett tag kände jag allvarligt för att börja smutskasta och hänga ut folk i bloggen à la Maja Lundgren bara för att ÄNTLIGEN få lite jävla utlopp för allt idiotiskt folk säger och gör. Jag har ju publicerat fula bilder på mig själv och egenskriven töntig poesi, då borde jag i princip ha rätt att ägna mig åt lite skitsnack. Men näääää, tänker ni. Hell yeah, säger jag.

Fast jag ska inte göra det. Dock tänker jag skriva klart den där listan, kan kanske publicera den också.

I brist på annat väljer jag att klaga lite allmänt på humorvärlden i Sverige och den allmänt rådande generationsklyftan i den. Får hon verkligen uttala sig om det, tänker ni? Är hon nån form av expert på området? Finns det en risk att hon missar alla viktiga poänger i debatten? Svar: Nej, nej, ja. Samtidigt får ju Pär Ström skriva böcker om jämställdhet, så jag anser att det är fritt fram. Vänligen kasta första stenen, suckers!

Min huvudtes i klagomålet är: Vad fan är ert jävla problem? Hur svårt ska det vara att vara lite genuint rolig? Som det här så omtalade programmet "Grllad". Wtf?! Det här visar ju en gång för alla att det här snacket om att 70-talister är den ironiska generationen och att alla 80-talister inte fattar ett skit av det bara är ren och skär bull. Det visar även att man inte är självskriven komiker bara för att man har kollat på, känner nån i, eller var med i Nile City.

Såg att ämnet på nåt sånt där debattprogram med Ekdahl igår handlade om lata 80-talister. Jag hade tyckt att ämnet "Tråkiga 70-talister och deras rövslickare" hade varit ett högst lämpligt ämne (Nu kan man säkert hävda att det finns massa 80-talister som håller på med såna här dumheter också, samt en hel del 70-talister som vill kalla sig postironiska och en bunch av massa andra idiotiska generationer som därtill vill slåss om kakan, plus massa annat relevant, men det skiter jag i för tillfället. Eller jämt förresten, det är ju aldrig nån annan som strävar efter att vara nyanserad i samhällsdiskussionen, så varför skulle jag ens försöka? Om ni har frågor, googla Pär Ström, återigen).

Slutsats: Alla suger rent allmänt och är därtill SUPERTRÅKIGA! Jag är dessutom så jävla arg och provocerad så inte ens jag är lite skojig. Pissliv!

2 kommentarer:

V sa...

<3

(och jag är ändå 70-talist, ju.)

Lembiz sa...

(jag vet att du är det kära V. men det var alltså inte dig jag menade dårå:))