lördag 11 april 2009

Everybody's Someone's Fool

Hej alla barn!

Dagens topic: Oldies' musik. Alltså, sådant som brukar kallas för vinyl och härstammar från 50- och 60-talen.

(Jag vet att det här inte är en musikblogg, det är ju en pseudosjukdomsblogg med inslag av fascistoida gosedjur, men jag är frisk och gosedjuren kollar på Kitchen Nightmares på tv så jag får roa mig annat)

Så himla bra ere i alla fall! Lyssnar man på oldiesar i bakgrunden blir man på alldeles utmärkt rockabillyhumör. Men lyssnar man lite på texterna märker man genialiteten. Många handlar om väldigt olycklig och obesvarad kärlek, vilket är så himla spännande för musikarrangemanget är ju annars så glatt och peppigt. Låtarna kan också handla om helt andra saker, typ att man ska gå och lyssna på en gitarrspelande trubadur, eller har skaffat en viss sorts mönstrad beachoutfit. En beskärd del av låtutbudet kretsar även kring dans.

Hur kan man inte älska det?! Har någon doktorerat på det här vill jag veta vem, tack!

Update: Vin i påskmustflaskan! *good times*

Inga kommentarer: