lördag 26 april 2008

Knock 'Em Out

Tillåt mig utropa Eureka! Jag har kommit på varför jag inte behöver skriva klart min tenta, eller fortsätta min akademiska bana överhuvudtaget, men hur jag ändå kan bli fett rik och creddig. Beviset finns på kultursidorna i dagens SvD.

Formeln för evig lycka och stålar på kontot kombinerat med absolut noll anstränging är: Ge ut dina dagboksanteckningar på nåt schysst bokförlag, där du namedroppar ett antal inflytelserika personer och framförallt; snackar obeskrivligt mycket skit om dem. Simple as that, I promise. Lars Norén har just gjort det, på 1680 myshärliga sidor, och det är ju årets jävla kulturhändelse. Och det är ju bara april hörni!

Känn absolut inga hämningar! Skriv om dina hemorrojder, obekväma samlagsställningar, begär efter hallonmuffins eller bara dina tio minuter i bankomatskön. Everything goes! som vi säger i branschen. Och känn nu inte att bara för att du inte är Lars Norén, så kan du inte ge ut en bok. Inte så många är ju Lars Norén, trots allt. Känn istället: Vi sitter ju alla i samma oh-life-is-bittersweet-båt!

Liten brasklapp lämnas dock: Vissa personer har försökt att ge ut en bok av liknande slag, t.ex. Maja Lundgren och Linda Skugge. Det gick dock åt pipsvängen med alltihopa. De bajsnödiga recensionerna i SvD som avslutas "Vid en gotländsk, japaniserad trädgård?" var icke-existerande. Det finns naturligtvis ingen rimlig förklaring till det här. Alls.

Så, what are you waiting for? Mot ett pluggfritt liv, rikedom och berömelse!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kanske skulle göra som den gode Gynning och den snubben, ge ut en bok med våra email-korrespondans, eller kanske msn-loggor, där har det pratats mycket strunt, som säkert kan var intressant för många. Hur många känner du som har lagt upp planer för en oövervinnerlig feministisk dvärg-arme en tråkig afton över msn lixom. Såna saker måste det ju informeras om.

Lembit sa...

låter helt fabulöst! när kan vi börja? vi reser i gryningen.