onsdag 28 november 2007

Dancing With Myself

Nu måste jag bryta mitt otroligt genomtänkta bloggupplägg för ett klargörande i en viktig fråga. Vad nu då, tänker ni. Vad kan vara viktigare än Lembits 6-punktslistor? Är det den där nedrans sälen som skriver nu igen? Hell no. Sälen är ett sjölejon, and you know it. Och det här gör jag faktiskt för det har kommit till min vetskap att ni verkligen vill att jag ska ta upp detta brännande ämne.

Jo, vi har nämligen fått massa brev till redaktionen om varför det står siffrorna 897 lite random på bloggen. Folk ligger tydligen sömnlösa och grubblar över detta. Först tänkte jag berätta det utan vidare. Varför inte stilla folkets bryderier och gå dem till mötes i snartdecember-kylan, tänkte jag. Men sedan ändrade jag mig. Jag kom nämligen på att det här är ju en ypperlig set-up för en adventskalender. Jag kan blogga en liten historia om det och varje dag i december kan man få en ny ledtråd om vad siffrorna kan betyda. Som en liten deckarföljetong. Och på julafton släpper jag bomben.

Sedan kom jag på att det var min sämsta idé det här kvartalet och bestämde mig för att erkänna vad siffrorna betyder: jag vet inte. Nomineringar?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Pope Stephen VII (d. August, 897) was Pope from May 22, 896 to August 897.

Dödsdatum år 897

Anonym sa...

som matematiker vet jag precis vad valet av det "random" talet säger om dig. om det kan du fråga nämligen marianne hansen efter du gift dig.

Lembit sa...

suck, jag blir aldrig kung.

Anonym sa...

Du vet inte!?!?! WHATAFUCK!
du får ju ta ansvar vad som publiceras på din blogg.
Nå?

Lembit sa...

OKEJ OKEJ GUUUUUUD!

såhär då: jag tror att det är svaret på en fråga. ungefär som 42 i Liftarens Guide. och precis som där måste man bygga en megastor dator som tar reda på frågan, och det kommer ta typ triljoner år. men det är väl nästa steg helt enkelt.