torsdag 25 oktober 2007

Walk Idiot Walk

6 saker som jag säger till min dator för att jag vet att den kan höra nånstans långt in i makapären:

*Men åhhhh, jag dubbelklickade ju! ÖPPNA!

*Men vad i...vaddå felmeddelande??

*AAAAAAAAAAHHH SLUUUUUUUTA!

*Snälla älskade dator, du är bäst. Kom igen nu, fixa lite Internet nu. Bara lite. En söt liten uppkoppling. Åh vad mysigt det vore med lite cyberrymd. Alldeles underbart, so get that symbol i högra hörnet grön nu. Snäääääääääääälla. Schyrre. Nähä. Okej. Visst. SKIT I DET DÅ!

*Datorn, jag är hemskt ledsen att säga det, men det här "allvarliga problemet" som du i alla år har hävdat har "uppstått" när jag försökt göra något med dig, det är i själva verket DU.

*BARA DÖDA MIG ISTÄLLET!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Din dator, lixom allt annat som kommer i kontakt med lembits, har utvecklat ett stört psyke. och det här säger jag om en maskin... en dator. och jag menar det. ett allvarligt, stört psyke.

min stationära dator vinkar så fint här borta o hälsar din! uppenbarligen ska de ta en fika i helgen.... (Konspiration säger jag!!!!)

Anonym sa...

å jag saknar dig josse

Lembit sa...

jag saknar dig också!

Anonym sa...

har med en stationär(tyvärr) och fläkten(egentligen flänsen) är halvt paj så den låter så jeffla illa. Inte okey. Vill med ha en laptiptop. Ge mig en nu, någon...

Anonym sa...

Jag är helt på din sida. Jag har skällt på datorn, pussat på datorn, sagt snälla ord till datorn och ignorerat datorn e ren protest. Ändå lyder den inte alls, den gör ALDRIG som jag vill!