onsdag 3 oktober 2007

A Day In The Life

6 saker som får mig att vilja leva vidare lite till såhär mitt i veckan, antingen på grund av sakernas tjusighet, men oftast av djupt ironiska skäl:

*Caféstunder med Kristin när två småpojkar sitter och fikar tillsammans med varsin kopp och biskvi, istället för att sitta hemma i ett mörkt rum och slakta folk på en dataskärm. Än finns det hopp för den nya generationen!

*Punkt.se:s löp och artikel som triumferande förklarar att creddiga New York Times minsann tycker att Göteborg är trendigare än Stockholm. När Stockholm är ett elegant och självupptaget storasyskon är Göteborg ett tufft och kreativt småsyskon. Tillåt mig att införliva alla era fördomar om dryga 08:or, men PLEASE. Get. A. Life.

*Min faders brev i morse där det låg fem blyertspennor. kommunikation borde ske mer via små presenter i brevform.

*Mina utbytesstudenters nyligen tilltagna rädsla för mig, vilken skapades i en diskussion när jag förtärde lite blodpudding och de frågade vad det innehöll och gick bananas. Den innehöll bl.a. oförglömliga utrop som "But is it HUMAN BLOOD?!"

*Medias hajpning av Jan Guillou och Ulf Lundell, två av Sveriges gubbigaste schwain.

*Att jag har fått bekräftat att två av byggjobbarna som ränner här i området heter Lasse och Lenny. absolut fab.

1 kommentar:

Anonym sa...

du är absolut fab. /keep on wiht the spiders