torsdag 11 oktober 2007

I'll Beat Your Ass

6 saker som jag lite ödmjukt skulle kunna kalla Insikterna I Veckan:

*Jag stör mig ofantligt på de som systematiskt skriver i Msn-personligt-meddelande-rutan. Det värsta är dem som skriver prettocitat eller tramssaker om sina menlösa liv (vänligen notera att jag själv gör det ibland. men ibland och nästan jämt är INTE samma sak).

*På mikronivå är fascistiska styren är att föredra framför alla former av demokrati. det gäller gruppdiskussioner såväl som föreningsarbete.

*Jag har tagit ett steg närmare tantlivet genom att öppet granska folk kritiskt med för lite kläder på sig på gatan. i synnerhet tuggummi-tonåringar i 10 graders jäkla kyla.

*Jag har fortfarande höjdskräck.

*På mikronivå borde man inte behöva ta några som helst beslut själv. kan vi inte tillsätta en kommité eller nåt som gör det, så löser vi ju alla andra problem på statlig nivå.

*Baltazar försöker bli ett ghetto-kid. han har börjat digga till hiphop och använder mina glitterörhängen som blingbling.

6 kommentarer:

Anonym sa...

alltså, först nu kom jag på det. Det är DU som ÄR baltazar. allt som du säger han gör, är det egentligen du som gör. fattar fan inte helt ärligt hur korkad jag varit som inte kommit på det förrän nu! han är ditt alter ego. it's so obvious now.

Anonym sa...

Kära anonym,

det är Det Allsmäktiga Sjölejonet Baltazar som talar. jag vill inte på närmaste vis liknas eller blandas ihop med Lembit, som endast är en marionett i mitt skådespel och konspiratoriska plan: att ta över världen. Lembit är således inte mitt alter ego, hon är min bitch.
puss på er

Anonym sa...

DENIAL STAGE ONE

Anonym sa...

Hej anonym
det här är Freuds ande som talar till er via tangentbordet. i egenskap av en tysk och sexfixerad psykmänniska menar jag att jag har sanningen på min sida när jag intygar att Baltazar och Lembit INTE är samma person. de är förvisso en mycket tveksam duo, men båda har definitivt inte fenor (eller fena för allt, haha).
danke.

Anonym sa...

Men jag väntade bara på att baltazar skulle börja använda dina glittriga örhängen och börja shaka sin bakfena! stödjer detta och tänker rösta på baltazar i nästa val.
the lembit, det finns ngt som heter psykos. och vad bra det känns att du o jag inte har något som liknar det.
Vi kommer utan tvekan vara två mintgröna pensionärer väldigt tidigt, vilket kommer ge oss full rätt att gå omkring med en käpp och slå olydigt folk. Faaab.

Anonym sa...

"fab" / "ab fab", knappt okey.