söndag 26 juli 2009

Pretty Girls Make Graves

Tänk er Kenau Reeves. Så har jag sett ut idag. Dvs. levande död.

Såg att det var en film med honom på tv nu. Och Sandra Bullock. Asså två mer osexuella människor är typ svårt att hitta?

Jaja. För att bli lite smörig så gillar jag livet lite mer just nu i alla fall. Mimmi ringde förut och ville prata om hbt-rörelsen och att hon lärt sig massa bra nya ord, t.ex. "heteronormativ" *love*

Och igår ringde jag syrran på Slussen och fulbölade och hon var underbar och peppade och stöttade och jag ringde och växkte mami och åkte hem i en taxi som papi betalade och sen grät jag i en timme med båda päronen vid köksbordet.

Och häromdagen gjorde jag och Bästisen upp All Världens Planer på Mosebacke med öl i plastglas och allt blir liksom inte alls en Stockholmsromantiserande Winnerbäckslåt om ni trodde det, utan typ bara ett levbart liv.

Och idag har en av världens finaste personer sagt massa kärleksord i telefon och sms, och jag kan mitt i all min jag-vill-bara-ligga-i-ett-mörkt-rum-och-deppa-till-nån-tidig-platta-av-Morrisey-ångest känna att såhär bra har i alla fall aldrig skiten känts.

Inga kommentarer: