lördag 11 juli 2009

Dirty Diana

Jag och serviceyrket. Går inte. Ihop.

En rätt störig kund var inne idag med sin polare och köpte den sedvanliga mängden öl (status: råpackad). Han var där med sin kompis och strulade skitmycket med kortet och pengarna och gud vet allt. Sen kastade han en påse på mig. Okej, han försökte kasta den på rullbandet men den kom på MIG.

Jag ba: EEEEEH, okej, först kan du knappt betala och nu KASTAR du saker på mig!?!?! Störig kund: *försöker ignorera kassörskans utbrott* Asså, kan du inte ta lite mer betalt för jag pallar inte att få växel i kronor och femtioöringar tillbaks?
Jag: Jag skulle hemskt gärna ta några extra kronor betalt i BÖTER för att du KASTAR saker på mig, men tyvärr, TYVÄRR, får jag inte det. Så nu får du växel. I kronor. Och femtioöringar.
Polarn till den störiga kunden: HAHAHA, du gör aldrig något rätt.
Jag till polarn: Nej, det gör han inte.

Seriöst, kan man inte bete sig får man INTE handla av mig!!!

1 kommentar:

Eman Ruoy sa...

Jag hade betalat grövre pengar, i enkronor och femtiöringar, för att få stått bakom och bevittnat denna scen. vilken fest :)