tisdag 12 juni 2007

Don't Get Me Wrong

6 sjukt viktiga saker att informera om:

*Bloggen har inte tagit sommarlov, men andra viktiga aktörer på arenan har så att säga varit lite frånvarande. för att göra en ganska onödig historia lite längre så började allt med att Kurt på fixa-internet-uppkopplingen-kundtjänsten var lite seg i starten. sen var Biff och Berra på PC-City ännu lite segare. sen kajkade fadern iväg till en världsmetropol (Köping) och lämnade mig ensam med en stympad dator för att försmäkta utan snus i tre dar. sen upptäckte jag att jag kan balansera ett fyllt vattenglas på mitt knä och snurra nästan tre varv när jag sitter ner.

*Att försöka bildblogga på blogspot är ungefär jämställt med att försöka få hjälp av folk med gula t-shirtar som jobbar på IKEA. alltså sjukt magsårsskapande och väldigt provocerande.

*Kanske kommer vi nå den demografiska toppen i fräkenpopulation den här sommaren. spänningen är olidlig.

*Min ömma moder älskar sina barn och talar ett väldigt vårdat språk. häromdagen digitalkamerafotade hon sin vackra avkomma när de tog sitt för sommaren första dopp i plurret. när hon sedan inspekterade bilden sa hon varmt: "Bra. Ännu en cpbild."

*Den nya generationen som bor innanför tullarna kommer dö ut om ungefär två dagar. jag såg nämligen en representativt stor del av dem simma runt i en sådan där park-cementerad-nedsänkning-som-man-på-sommarsäsongen-fyller-med-gulbrun-gegga.

*Det finns ingen punkt 6 men rätt ska ju vara rätt och jag kan absolut inte tumma på en påbörjad blogglogik. här kan man istället hitta på en egen punkt som man tycker är viktig. eller bara sjunga en sång. Take On Me med AHA t.ex.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad står 897 för har jag alltid undrat josse

Lembit sa...

en mycket bra fråga. min allmänna gissning är att 897 står för hur måmga gånger om dagen jag säger bajs. eller kanske är det en slags kod, man kanske ska addera numrerna för sig och få...eh, 24? och det är ju det jag fyller om hm, 3 år. 3!!! vilket är mitt turnummer. spoooooooooooky....