söndag 17 juni 2007

The Comeback

Allmänt och hyfsat spontant filosoferande och tillika 6-punktuppställt om temat Man Vet När Man Är Hemma På Tjockholmen/Smörberget/Saltkråkan När:

*Nudel- och böndieten har ersatts med vitlöksinlagda soltorkade tomater och chèvregratinerade kycklingspett.

*Folk är lika dumma, villrådiga, tokiga och menlösa som på andra ställen, de har bara lite asdyrt-blekta-vitare tänder medans de är det.

*Ens allra käraste syster svarar "wazzup niggahoe" när fånen ringer.

*Folk höjer inte på ögonbrynet när man förvånat utbrister "Haru tjackat en barre?!" i ett samtal.

*Jag tillbringar minst 10 hjärtliga min om dagen i fånen med underbetalda försäljningsmänniskor för att kompensera all den tid jag inte kan svamla bort mitt liv när jag saknar fast fån i Götet.

*Familjefarsen fortsätter som inget har hänt sedan någonsin, vilket det i och för sig inte har heller.

3 kommentarer:

Anja sa...

Vill också äta goda kycklingspätt och massa prata onödigt i telefonen jämt, med alla!!

Olof sa...

"wazzup niggahoe"???
Den är ju inte helt lugn.. mer intressant vad du svarade på det kanske? ;O

btw. jag har min egen cheer up-tshirt nu!! Tack bönan! sjukt bra. nu kan vi springa runt hela arvika hand i hand i varsin tshirt. sweet

Anonym sa...

WAZZZUUUUUUUUUUUP NIAGGAHOE!?!?!?!!?