torsdag 16 juni 2011

Blow

Har varit på oerhört mensigt humör idag. Gud, vissa dagar. Fast det var nog värre härom dagen. Pratade med A lite om hur jag typ går bananas på att folk på mitt nuvarande (gamla) jobb frågar mig vad jag "egentligen gör annars". Annars som i att jag t.ex. skulle ha ett ordinarie jobb som jag går till när jag inte härjar där. Mitt svar de ca fyra gångerna det har hänt den senaste veckan har låtit nåt i stil med: "Jag försöker etablera mig på arbetsmarknaden. Det går väl sådär. För såna som mig finns typ bara visstidsanställningar och projektanställningar, vet ni. Så därför är jag här igen. Jag drar igen om 3 månader."

På ricko blir jag faktiskt lite smålack på det där. Så jälla typiskt att folk i övre medelåldern helt blåögt frågar om man är tjänsteledig nånstans ifrån. Som om det skulle vara vardag för en rätt så nyexad 25-åring? Man ba hej, tänk om man vuxit upp i en tid då det fanns jobb till folk. Vilken grej ändå. Men icke.

I alla fall så tyckte A att jag var lite väl ilsk när jag förklarade vad jag tyckte om det här. Han ba "men de kanske bara försöker konversera med dig?" Jag ba "de kan de glömma, jag ska ha mens om några dagar".

*härjar vidare*

Inga kommentarer: